Okulista w Otwocku

Wizyta u okulisty w Otwocku rozpoczyna się od przeprowadzenia wywiadu z pacjentem, podczas którego lekarz wnikliwie analizuje całą sytuację zdrowotną. W związku z tym warto zapisać na kartce przyjmowane aktualnie medykamenty i powiedzieć specjaliście o innych występujących chorobach. W trakcie konsultacji należy podać okuliście także wszystkie niepokojące objawy.

W naszym gabinecie w Otwocku lekarz okulista przyjmuje prywatnie i zajmuje się szeroko pojętą diagnostyką chorób oczu. Dzięki nowoczesnym sprzętom okulistycznym wykonuje szczegółowe badania wzroku, takie jak pachymetria czy OCT. W razie potrzeby wystawia recepty na leki refundowane, a także okulary czy soczewki. Porad udziela zarówno dzieciom, jak i dorosłym.

Czym zajmuje się lekarz okulista?

Lekarz okulista to specjalista chorób narządu wzroku. Zajmuje się wykonywaniem badań, leczeniem oraz przeprowadzeniem różnego rodzaju zabiegów i operacji w obrębie oka. Schemat wizyty u okulisty wygląda podobnie: na wstępie analizuje podstawowe parametry, a wśród nich ciśnienie wewnątrzgałkowe i obraz dna oka. Oprócz tego sprawdza także poziom widzenia, wykonując komputerowe badanie wzroku. W dalszym przebiegu konsultacji okulista może wskazać konieczność wykonania dodatkowych badań w kierunku podejrzewanych schorzeń, na przykład jaskry czy zaćmy.

Lekarz okulista wykrywa między innymi choroby, takie jak: krótkowzroczność, dalekowzroczność, zaćma, jaskra, choroby plamki , rogówki, retinopatię cukrzycową bądź astygmatyzm. Ponadto pomaga w różnego rodzaju urazach narządu wzroku i schorzeniach o podłożu alergicznym, na przykład zapaleniu spojówek.