Gabinet okulistyczny – Warszawa, Falenica

Z usług gabinetu okulistycznego mogą skorzystać także pacjenci warszawskiej Falenicy. Podczas wizyty lekarz zajmie się przeprowadzeniem badań i wskaże dalsze etapy postępowania. Jeśli zachodzi konieczność, pokieruje także do innych specjalistów w celu poszerzenia diagnostyki. Przyczyn pogorszenia widzenia może być wiele, jednak wśród najczęściej występujących schorzeń wymieniane są:

• zwyrodnienie plamki związane z wiekiem (AMD),
  • zaćma,
  • jaskra,
  • retinopatia cukrzycowa,
  • wady refrakcji.

Profilaktyka w chorobach oczu – usługi dla pacjentów z Falenicy

Systematyczne kontrole wzroku u okulisty to kluczowy element profilaktyki. Warto dodać, że takie konsultacje okulistyczne u osób dorosłych po 40 roku życia nawet przy braku objawów powinny się odbywać raz w roku. Wiele poważnych chorób oczu nie daje konkretnych objawów przez długi czas, a wychwycenie zmian w odpowiednim momencie często decyduje o możliwościach leczenia.

Rozpoznanie wady refrakcji przez okulistę

W trakcie wizyty u okulisty pacjenci z Warszawy i okolic są również badani w kierunku wad refrakcji, czyli między innymi krótkowzroczności, dalekowzroczności lub astygmatyzmu. Tego typu ubytki wzroku wynikają z nieprawidłowego skupienia światła na siatkówce, a ich efektem jest rozmazany obraz. Diagnostyka zwykle odbywa się komputerowo i z wykorzystaniem tablicy, na której należy z zakrytym jednym okiem odczytać wskazane przez lekarza litery bądź cyfry. Stosując się do zaleceń specjalisty, można powstrzymać postęp wady refrakcji.